Юрінком Інтер
“Юрiнком Iнтер” – провiдне українське видавництво, що забезпечує юридичною лiтературою, журнальними виданнями правоохороннi, судовi та правозахисні органи та організації, навчальнi заклади та науковi установи, а також юристiв, якi працюють в установах i органiзацiях та на пiдприємствах рiзних форм власностi.

Лара Фабіан має претензії за боргі з її виступів в Росії.

0 0

За повідомленням газети “Комерсантъ” Російське авторське товариство (РАО) відновило кампанію по стягненню боргів, яка була на паузі з початку пандемії. Перші претензії отримала компанія Biletmarket через несплату авторських винагород канадської співачці Ларі Фабіан, чиї концерти вона провела в 2019 році. Експерти прогнозують хвилю подібних позовів: РАО спробує стягнути борги з концертних організаторів, поки криза остаточно не знищила їх бізнес.

РАО подало позов до ТОВ «Білетмаркет.ру» (управляє сервісом Biletmarket) на 1 млн руб., що виявив “Комерсант” в базі арбітражу. 3 серпня Арбітражний суд Москви прийняв його до розгляду в порядку спрощеного виробництва.

Biletmarket був організатором концертів Лари Фабіан в жовтні 2019 року в Москві в Crocus City Hall, але РАО отримало від компанії тільки 800 тис. руб. для канадської співачки, ще 500 тис. руб. агентство залишилась винною, уточнив виконавчий директор РАО Олексій Карелін “Комерсант”.
Представники Лари Фабіан і Biletmarket не відповіли на запит.

РАО збирає авторські відрахування за публічне відтворення музики, в тому числі з організаторів концертів. Останні повинні укладати з РАО договір на відрахування на користь авторів 0,5-10% квиткової виручки. Передбачається, що РАО ці гроші збирає і виплачує авторам пісень. У 2019 РАО виплатило російським правовласникам 3 млрд руб., Іноземним – 462 млн руб., зазначено в його звіті; звіт за 2020 рік ще не опублікований. Виплати в іноземні суспільства по колективному управлінню правами в цьому році знизилися майже на 46%, говорить Олексій Карелін.

З 2020 року товариство не подавав позови до організаторів концертів, розуміючи їх складності, а зараз відновило роботу зі стягнення заборгованостей, заявив пан Карелін.
РАО дійсно ввело мораторій на судове переслідування компаній зі списку постраждалих галузей, підтверджує заступник голови комітету РСПП по інтелектуальної власності Анатолій Семенов. «Виходить, ніякого мораторію не було, була відстрочка», – робить висновок громадський омбудсмен в сфері культурно-масових заходів Ольга Шпігальскіх.

Логічно, якщо РАО спробує стягнути борги до піку позовів до організаторів у 2022 році, продовжує Анатолій Семенов: «З урахуванням постанови уряду №422, яке дозволило організаторам не повертати гроші за продані квитки на перенесені заходи, у них ще є залишок неповернених грошей глядачам» . Вимоги РАО в суді зазвичай задовольняються, така практика останніх років, відзначає керуючий партнер «Зуйков і партнери» Сергій Зуйков.

«У нас немає боргів перед РАО, але я не виключаю, що вони виникнуть на тлі ситуації в галузі, – говорить директор концертного агентства” Музичне місто “Олександр Рижов.- Договори, які ми уклали з товариством в доковідний період, ще діють і припускають виплату 5% від валового збору. Зараз в умовах, коли тисячі концертів перенесені вже по два-три рази і через нові обмежень їх все ще не можна провести, ми знекровлені. Навіть якщо в найближчі місяці заходи вийде провести, не впевнений, що зібраних коштів вистачить для виплат всім контрагентам ».

За словами Ольги Шпігальскіх, Асоціація концертно-театральних і квиткових організацій просила РАО знизити ставки відрахувань для організаторів як для найбільш постраждалої галузі, але переговори були відкладені.
«Ми в дуже критичному становищі вже 17 місяців, і перспективи туманні. Тому в найближчі два-три роки хотілося б не настільки пильної уваги до заходів, які дивом і в умовах величезних ризиків відмін все-таки проводяться », – каже пані Шпігальскіх. «Канікули з цих виплат потрібні, щоб значущі гравці ринку вижили, інакше виплачувати авторські просто буде нікому», – згоден Олександр Рижов. І в доковідние часи ці виплати РАО були значними, хоча і «не завжди справедливі, тому що не враховують, скільки виконаних на концерті пісень підпадають під авторську захист», підкреслює він: «Наприклад, на концерті тільки три пісні з виконаних 15 можуть охоронятися, але платимо ми все одно 5% від виручки ».

Валерія Лебедєва, “Комерсантъ”

Залиште коментар