Юрінком Інтер
“Юрiнком Iнтер” – провiдне українське видавництво, що забезпечує юридичною лiтературою, журнальними виданнями правоохороннi, судовi та правозахисні органи та організації, навчальнi заклади та науковi установи, а також юристiв, якi працюють в установах i органiзацiях та на пiдприємствах рiзних форм власностi.

Американець відсудив в України 9 мільйонів доларів

16

Міжнародний центр з вирішення інвестиційних суперечок (ICSID) у складі президента прийняв рішення за позовом громадянина США, власника радіостанції «Гала-Радіо» Джозефа Леміра проти України. За інформацією DT.UA, відповідно до рішення трибуналу Україна повинна виплатити Д.Леміру 8 млн 717 тис. 850 дол основного штрафу і 750 тис. дол в якості компенсації витрат позивача на ведення справи.

Відносини американського інвестора Дж.Леміра і України мають давню історію. Дж.Лемір домігся того, що його радіостанція посідала 1-2 місця в рейтингу найбільш популярних FM-радіостанцій Києва і намагався легально розвивати всеукраїнську мережу і зіткнувся з незаконною, як йому здавалося, протидією безлічі державних органів не тільки при виділенні частот у галузі радіомовлення але і при веденні звичайної господарської діяльності. У зв’язку з цим, вважаючи свої права порушеними, ще у вересні 2006 року він звернувся до ICSID на підставі двосторонньої угоди між Україною і США «Про заохочення та взаємний захист іноземних інвестицій» та багатосторонньої Конвенції про порядок вирішення суперечок між державами та іноземними особами, учасницею яких є Україна.

На думку Дж.Леміра, Україна не виконала умови мирової угоди, продовжуючи порушувати норми двосторонньої угоди «Про заохочення та взаємний захист іноземних інвестицій». Так, наприклад, за шість років «Гала Радіо» близько 200 разів брало участь у конкурсах на отримання частот, оголошених Національною радою з телебачення і радіомовлення. При цьому за весь період «Гала Радіо» вдалося отримати лише одну ліцензію. У той же час основні конкуренти отримали кожен від 38 до 56 ліцензій.

Допитавши десятки свідків і вивчивши сотні документів, трибунал у двох своїх рішеннях — попередньому, винесеному 14 січня 2010 і остаточному (107 стор) – зафіксував кілька моментів: «Україна діяла з кричущою неповагою, порушуючи діючі правила проведення конкурсів», (що стосуються отримання ліцензій на радіомовлення — ред.). Зокрема, суд встановив, що лише президент України двічі втручався в роботу Нацради з телебачення і радіомовлення, спрямовуючи на її адресу доручення видати ліцензію радіостанції, що належить його політичному союзнику депутату Деркачу.

Що стосується витрат, які сторони заявили до відшкодування на випадок перемоги, то Дж.Лемір витратив на юридичних консультантів 1 млн 042 тис. 950 дол, а Україна витратила у 4,2 рази більше — 4, 37 млн дол (у тому числі 3 млн 042 тис. 206 дол на міжнародних консультантів і 1 млн 330 тис. 038 дол на українських)

Теги:

Міжнародний центр з вирішення інвестиційних суперечок , інвестиції
Комментарии